2.04.2014

Gelecek Kaygısı


Gelecek Kaygisi
Gelecek Kaygısı
Zamanımızın en büyük derdi olmuş gelecek kaygısı.
Peki nasıl düşünmek gerek? Ne yapmam lazım ?

Attığımız her bir adım,yolun geri kalanı için katedilen ilk adımdır.Bunu bilmeliyiz ki ne yöne adım atarsak atalım dünyanın sonu değildir.

Önemli olan benim kararlarım, benim hayatım diyebilmektir.


Kukla mı olmak istiyorsun ? Yoksa göründüğün gibi gerçekten de candan bedenden mi olmak ?

Biz insanlar çok garip varlıklarız. Bugün ne yaptın? diyorum. '' Hiç bir şey diyor'' Ben de diyorum Montaigne'nin dediği gibi daha ne yapacaksın bugün de yaşadın ya!
Kendinize deyin ki; bana imkan verselerdi,elimden geleni onurumla,şerefimle yapardım! Zaten bir ''Yaşamak'' iş, zaten bir koşturmaca.
Bunun bilincinde olmalıyız.

Parıldayan bir insan,yerin altında çalışsa bile ışığı diğerlerine yol gösterir. İlk yapmamız gereken onurlu bir şekilde yaşamak. Onurdan yoksun olursan ister mega binalar yap istersen havada uçan araba yap. Demezler mi ona; '' Her şeyi olmuşun da,adam olamamışsın diye ''

Sen de bir gün bir baltaya sap olacaksın.Kaderin yazıldı ne de olsa belki beklemen gerekiyordur ne dersin?





-----





'' Unutmayın! Sizi düşündürebilen tek bir cümle,kaderinizin anahtarı olabilir...''




Bu yazımı paylaşmak ister misiniz ?

11 yorum:

  1. Gelecek kaygısının özünde belirsizliklerin verdiği sıkıntı yatıyor. Hani derler ya evdeki hesap çarşıya uymaz, ne çok ileriyi düşünüp endişelenmek lazım ne de geçmişe takılıp kalmak lazım. Eğer mevzu yaşamak ise bugün yaptıklarımız zaten geleceğimizi belirleyecektir, o nedenle istediğimiz gelecek için bugün yapabileceğimiz ne varsa onu yapmalı, geleceği ve geçmişin kaosunda bugünü yaşamayı unutmamalıyız.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim kısa yazınız için Cem Türk, dikkat ile okudum, yorumunuzdan benzer düşüncelere ait olduğumuzu anlayabiliyorum.
    Kısa bir cümle yazmak isterim sizin de hoşunuza gideceğinizi varsayarak;
    ---
    Yaşamak için bugünden başla ki yarınlar senin olsun ama dününü de sakın unutma.

    YanıtlaSil
  3. Gelecekten kaygılanıyorum ben de. Çünkü geleceğe dair bir düşüncem oluşamıyor. Bir sis var sanki, ileriyi göremiyorum. Göremediğim bir yolda ilerlemek de endişelendiriyor beni.
    Bazen kıyamet bir an önce kopsun istiyorum. Kopsun da, o mükemmel düzene -eğer varsa- bir an önce ulaşalım. Ama bazen de kendi kendime hayal ediyorum. Neden mükemmele yakın o düzeni dünyada kuramıyoruz ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaha girme kardeşim eğer varsa falan deme!

      Sil
    2. Barisba adlı kullanıcı ne guzel duygularini yazmış, ne tür kelimeler kullanıp kullanmaması seni bağlamaz.

      Sil
  4. ilk okuduğumda inanmıya bilirsiniz ama birazda olsa bakış açım deyişti.
    Her zaman benim zamanla gelecekle ilgili düşüncelerim
    Olurdu şu an lise 3 gitmem gerekirken lise 2 ye gidiyorum ve bazen kendime sorduğumda bir baltaya sap
    Olabilirmiyim ve bana bir nasiatta şöyle dendi
    Sen elinden geldiğini yaparsın, denersin, olmadıysada
    Kaderinde bu yazıyordur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gercekten oyle oluyor haklısın sanırım salıh kotuz

      Sil
  5. cok guzel gercekten cok anlamlı seyler yazıyor bana turkce hocam onerdı v egercekten cok begendım

    YanıtlaSil
  6. ben cok sevdım cok anlamlı ve bana turkce hocam onerdı ve okumaya basaladım bunun sayesınde bazı seylerı daha yenı anlıyorum

    YanıtlaSil

Değerli düşüncelerinizi paylaşmaktan lütfen çekinmeyiniz...