3.04.2014

Siyaset Karmaşası


Siyaset ve satranç
Siyaset Karmaşası
Siyaset, bana göre bir satranç oyunundan farksızdır.

Dış güçler ''Şah'',Siyasi liderler,''Vezir'',
Yardımcılar ''Kale'',Bakanlar ''Fil',
Milletvekilleri ''At'', Halk ise her zaman '' Piyon'' dur.

Ben ise; oyunun bitmesi için ''Şah'' taşının yıkıldığına tanık olan hiç kimse ile tanışmadım.



Terim anlamı altında, bir o kadar mantıklı bir o kadar da saçma açıklamalar barındıran bir kelimedir siyaset.
Bu konuda çok sevdiğim bir söz var paylaşmak isterim.Rus siyasetçi, Nikita Kruşçev: '' Politikacılar dünyanın her yerinde aynıdır, nehir olmayan bir yere köprü yapacaklarına söz verirler. '' demiştir. Doğru söze ne hacet... Yıllardan beridir bu yazıyı okuyan herkes eminim bir benzerine şahit olmuştur.

Biz yıllardan beridir çok severiz, takım tutar gibi siyasi parti tutmayı.Artık amaçlarına hizmet etmediğini,düşünceleri ile uyuşmadığını bilse bile kişi, tuttuğu partiyi bir sonraki seçimlerde değiştirmek onlar için tükürdüğünü yalamaktır.

İçten içe böyle düşünen kişiler için ne yazıktır ki bu siyaset !

Ben bugün A partisine oy vermiş isem yarın neden B partisine oy vermeyim ? Ben inanmıyorum ki bir bireyin tüm düşüncelerine ayna olabilen bir parti bu dünyada var olmuş olsun. Bu zamana kadar tüm dünyada böyle gelmiş böyle geçmiş.
Ne mutludur ki ülkemizde demokrasi var.
Doğru uygulanan bir demokrasinin önünde özgürlük furya kelimesi ile özleşmiştir. Benim hiç bir siyasi partim olmadı. Bunun sebebi kuruntu bir haber bile olsa kaynağını bulup araştırmamdı. O kadar fazla parti tanıdım ama hiç birisine ''hah bu benim'' diyemedim.

Ben isterdim ki benim güzel ülkemin insanlarının hepsi siyaset ile iç içe olabilsinler. Siyaseti bir hobi ya da tam zıttı sıkıcı bir tartışma konusu olarak görmesinler. Siyaseti kendi ülkeleri için bir gelecek,bir zenginlik olarak görebilsinler.

Ülke kurucumuz M.Kemal Atatürk'ün bir sözü var,çok hoşuma gider. '' Siyaset ile ilgilenmeyen aydınlari bekleyen sonuç, cahiller tarafından yönetilmeye razı olmaktir. Asıl önemli olan ve memleketi temelinden yıkan, halkını esir eden, çerideki cephenin suskunluğudur. ''

Öyle bir hal aldı ki memleket...
Atatürk dedim diye beni komünist,Türk'üm dedim diye beni 
faşist, Allah dedim diye beni şeriat yanlısı yaptı.

Ülke başında kim olursa olsun. Benim hep bir isteğim oldu. Dost dediğim insanların kalbini siyaset çatısı altında kırmamak.




-----





'' Unutmayın! Sizi düşündürebilen tek bir cümle,kaderinizin anahtarı olabilir...''



Bu yazımı paylaşmak ister misiniz ?

1 yorum:

Değerli düşüncelerinizi paylaşmaktan lütfen çekinmeyiniz...